8000090508 |
Abordatge de l'alumnat amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) al centre i a l'aula |
2022-2023 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
25/1/2023 - 15/3/2023 (15 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP del Baix Ebre |
|
Camí Betània, 5-7 (Tortosa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
ST a les Terres de l'Ebre
|
| |
|
Activitat en format presencial i online. |
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L'activitat de formació pretén la comprensió del funcionament cognitiu, social i emocional de l'alumnat amb TEA.
|
| |
Objectius |
1.Sensibilitzar els equips docents quant a la necessitat de la creació d’entorns facilitadors de l’aprenentatge, la participació i la convivència a l’hora d’atendre l’alumnat amb TEA.
2.Facilitar estratègies de treball a l’aula i al centre per a l’abordatge de l’alumnat amb TEA.
3.Fomentar el treball col·laboratiu als centres educatius.
4.Fer visible i fomentar el treball coordinat en xarxa per a l’abordatge de l’alumnat amb NESE.
|
| |
Continguts |
1.Entendre per a atendre: TEA, de la neurobiologia al DSM-V.
2.TEA i angoixa. Creació d’entorns amigables per a l’autisme.
3.Estratègies metodològiques en les diferents etapes educatives.
4.Necessitats de suports en la regulació de la conducta amb l’alumnat amb TEA.
|
| |
Avaluació |
-Anàlisi de cas i propostes de treball (PI).
|
| |
Requisits de certificació |
-80% assistència.
-Presentar tasca (anàlisi de cas i proposta de treball).
|
| |
Persones destinatàries |
•Docents d’educació infantil i primària (recomanable equips de centre)
•Professionals d’educació inclusiva m.e.e, m.a.ll, EAPs, professionals de SIEI).
|
| |
E-mail |
alicia.lores@gencat.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
25/01/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dimecres |
01/02/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dimecres |
15/02/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dimecres |
01/03/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dimecres |
15/03/2023 |
1730 |
1930 |
|
| |