Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
8000090508   Abordatge de l'alumnat amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) al centre i a l'aula
2022-2023   Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   25/1/2023 - 15/3/2023 (15 hores) de 17:30h a 19:30h
   CRP del Baix Ebre
   Camí Betània, 5-7 (Tortosa) 
  
Format   Presencial
Organització   ST a les Terres de l'Ebre
  
   Activitat en format presencial i online.
  
  
Descripció i   Metodologia:   L'activitat de formació pretén la comprensió del funcionament cognitiu, social i emocional de l'alumnat amb TEA.
  
Objectius   1.Sensibilitzar els equips docents quant a la necessitat de la creació d’entorns facilitadors de l’aprenentatge, la participació i la convivència a l’hora d’atendre l’alumnat amb TEA.
2.Facilitar estratègies de treball a l’aula i al centre per a l’abordatge de l’alumnat amb TEA.
3.Fomentar el treball col·laboratiu als centres educatius.
4.Fer visible i fomentar el treball coordinat en xarxa per a l’abordatge de l’alumnat amb NESE.
  
Continguts   1.Entendre per a atendre: TEA, de la neurobiologia al DSM-V.
2.TEA i angoixa. Creació d’entorns amigables per a l’autisme.
3.Estratègies metodològiques en les diferents etapes educatives.
4.Necessitats de suports en la regulació de la conducta amb l’alumnat amb TEA.
  
Avaluació   -Anàlisi de cas i propostes de treball (PI).
  
Requisits de  certificació   -80% assistència.
-Presentar tasca (anàlisi de cas i proposta de treball).
  
Persones  destinatàries   •Docents d’educació infantil i primària (recomanable equips de centre)
•Professionals d’educació inclusiva m.e.e, m.a.ll, EAPs, professionals de SIEI).

  
E-mail   alicia.lores@gencat.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   25/01/2023   1730   1930 
 Sessió 2   dimecres   01/02/2023   1730   1930 
 Sessió 3   dimecres   15/02/2023   1730   1930 
 Sessió 4   dimecres   01/03/2023   1730   1930 
 Sessió 5   dimecres   15/03/2023   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent